Visie
Onze scholen staan midden in de samenleving; een samenleving die voortdurend verandert. Aspecten als terugloop van leerlingen, schaalvergroting, bezuinigingen en nieuwe wet- en regelgeving dwingen ons tot een constant nadenken over veranderingen binnen onze organisatie. Deze veranderingen vragen voortdurend om optimaal in te spelen op de ontwikkeling- en leerbehoeften van onze leerlingen. Daarbij sluit het aanbod van ons onderwijs, de methodes waarmee wij werken en de inrichting van onze gebouwen zoveel mogelijk aan bij hun belevingswereld. Dit betekent dat enerzijds rekening gehouden wordt met meervoudige intelligenties en verschillende leerstijlen van onze leerlingen. Anderzijds met het ontdekken van (eigen) talenten, het behalen van succeservaringen en het ontwikkelen van algemene vaardigheden. Er worden binnen Wijzers in onderwijs dan ook continu voorwaarden geschapen om een hoge kwaliteit van onderwijs te behouden en waar nodig verder uit te bouwen.
Ontwikkelingen vragen ook om veranderingsbekwaamheid van personeel en van de zijde van de werkgever facilitering en maatwerk. Veranderingen komen vooral tot stand op basis van passie van elke medewerker en (intensieve) samenwerking. Daarom verdienen onze medewerkers het de ruimte te krijgen om zich voortdurend verder te professionaliseren en te ontwikkelen. Iedere medewerker is hier zelf verantwoordelijk voor; Wijzers in onderwijs initieert en faciliteer waar nodig.
Goed onderwijs is de beste reclame. Uitgangspunt hierbij is een goed pedagogisch klimaat, effectieve instructie en goed klassenmanagement. Het onderwijs op onze scholen moet daarbij modern en eigentijds zijn en blijven aansluiten bij de veranderende leerbehoeftes van onze leerlingen en de samenleving daar omheen.
Communicatie- en informatiebronnen worden voortdurend afgestemd op de behoeftes van onze leerlingen en onze omgeving. Snelheid, openheid, transparantie en laagdrempeligheid zijn hierbij uitgangspunt. Binnen Wijzers in onderwijs worden voortdurend doelen gesteld, zowel naar onze leerlingen als naar ons onderwijs. Deze doelen en de behaalde opbrengsten worden geëvalueerd en waar nodig bijgesteld.